Isnin, 28 Ogos 2017

matlamat kita

"Sentiasa ingatkan ALLAH SWT"  adalah suatu ayat umum yang boleh disesuaikan dengan selera mengikut apa yang dikehendaki penulis. 

Mudahnya yang pertama, kita boleh sebut, "sentiasa ingatkan ALLAH SWT" adalah perintah tertinggi ALLAH SWT kepada hamba NYA.  Yang keduanya, "Sentiasa ingatkan ALLAH  SWT" adalah tugas kita selaku hamba.  Ketiganya, kerana itu semua maka, "sentiasa ingatkan ALLAH SWT" adalah seruan penyeru atay pendakwah kepada semua hamba NYA. 

Bagi manusia yang tidak beriman, ayat "sentiasa ingatikan ALLAH SWT" inilah ayat yang paling tidak diminati mereka kerana ia amat bertentangan dengan pegangan mereka terutama kepada golongan ekstreem sekularisma suatu "agama" yang "memisahkan kehidupan dengan akhrat".

Memisahkan "kehidupan dengan akhirat adalah memisahkan manusia dengan ALLAH SWT". Macamana boleh berlaku kehidupan yang boleh terpisah dengan ALLAH SWT kerana ALLAH SWT itu TUHAN  Yang Maha MENJADIKAN !

Itulah keutamaan maksud "sentiasa ingatkan ALLAH SWT". Setelah jadi satu ayat lengkap "sentiasa ingatkan ALLAH SWT" muncullah puls berbagai-bagai tajuk besar dan kecil dalam kehidupan hamba kepada ALLAH SWT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan