Rabu, 6 September 2017

gambar FB

Lanjutan "lebarkan  taaruf" dengan bermatlamat untuk mencapai matlamat bersama mencari redha ILAHI. 

Semuga anda yang dijemput ALLAH sempat melayari laman web peribadi saya ini www.ustazfikrikelantani.blogspot.com saya bersyukur kerana dapat kita berkenalan dengan lebih lanjut.

Saya ditakhdirkan, dianugerahkan ALLAH dapat memiliki sedikit ruangan tanah diatas muka bumi NYA diilhamkan ILAHI bersedia me WAKAF fi sabiliLLAH untuk  membina sebuah masjid, MASJID UTHMANI.

UTHMANI adalah sempena nama moyang saya OSMAN. Osman, ada anak lelaki iaitu datuk saya iaitu Awang. Awang ada anak Siti Che Jah. 

Dari ibu saya Siti Che Jah saya dapat memiliki tanah seluas 3 ekar. Dari 3 ekar ini "sebahagian" nya saya meWAKAFkan untuk  tambahan pembangunan ; (1) Sekolah Menengah Agama ( Arab ) Darul Ulum Al-Muhammadiah Kg. Kolam yang terletak dibawah Yayasan Islam Kelantan, Kerajaan Negeri Kelantan seluas 50 depa (2) Masjid Uthmani seluas 7000 kaki persegi dan (3) Pejabat PAS Cawangan Kolam seluas 30 × 40 kaki persegi. "Al-hamduliLLAH".

MASJID UTHMANI bererti berada disebelah Sekolah Menengah Agama ( Arab ) Darul Al-Muhammadiah.

Besarlah harapan agar saudara seaqidah seperjuangan dapat membantu usaha pembangunan pembinaan MASJID UTHMANI. "Insya ALLAH"

Terima kasih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan