Sabtu, 9 September 2017

"dengan nama ALLAH" suatu muqaddimah

Muqaddimah ;
Percikan Mujahid Sufi Haraki

Berbagai teori politik terkini dengan nama dan istilah yang berbeza-beza. Terutama dari PKR parti serpihan UMNO dibawah bimbingan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dari keberbezaan itu melanjut zahirkan semuanya berbeza dengan ISLAM. Samada dari segi penghayatan dan pengamalan, pentadbiran dan perlaksanaan. Jauh dari sunnah kerana telah bersebati dengan kepunahan.

Politik tetap politik. Ia tidak ada dasar putus yang tetap. Namun berbeza dengan mereka yang beramal, menghayati, mentadbir dan melaksanakan secara ISLAM syumul dan kaffah.

Dalam golongan yang kaya dengan istilah terkini walau berbagai istilah dikemukakan saya nampak satu saja yang tetap sama yang ada pada mereka  iaitu  "matlamat menghalalkan cara".

Benar matlamat itu tapi batil caranya. Sesat dan hilang puncakah ?. Benar ia telah sesat menyesatkan punca diakibatkan kerakusan dan gila pangkat tertutup kebenaran !

Ulamak telah mengenal pasti polisi ini. "Matlamat sebuah kuasa untuk menguasai Malaysia lalu ISLAM diletakkan dan dikesampingkan". Mana boleh ?. Ciptalah apa alasan dan istilahnya. Akhirnya muncul istilah dari Ameriki dan DAP.

Sikap individu dan parti yang seumpama ini amat bahaya kepada ISLAM dan umatnya dari semua sudut.

Bila tidak bersama mereka dituduh dengan berbagai tuduhan. Mereka yang ISTIQAMAH dengan dasar ISLAM tidak rasa lemah, hina dan undur dengan tuduhan itu.

Tetapi, dikesalkan kerana ia menguntungkan bukan ISLAM. Jika demikian, dimana bijak dan licik ?...pintar dan progresif ? ... profesional dan rasional ? ... perlakuan dan amalan serta sifat-sifat fahaman liberal, plural, pragmatis berala Ameriki jelas kelihatan.

Sekiranya tidak sedemikian tentu "tidak diredhai kuffar". Kerana sedemikianlah jadi  "diredhai kuffar". Ia bermula pada zaman Mahathir dengan sokongan dan panduan Kassim Ahmad lalu dilanjutkan oleh seorang Siti yang Kasim, Siti Kasim.

Saya  bukan rasis. Tapi saya menentang setiap bangsa, puak yang menentang dan berperlakuan tidak menguntungkan ISLAM walau dari bangsa ku sendiri, Melayu.

Melayu sudah lama telah jadi haprak batak keparat bila diajar dan didoktrinkan oleh doktrin Mahathirisma percikan Kamalisma At-Turk yang menolak perlaksanaan hukum ISLAM.

Suatu yang perlu di muhasabah.... jujurlah !.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan